Карантин як привід переглянути підходи до освіти

19.05.2020

У Хабі «Платформа спільних дій» відбулась онлайн-конференція на тему «Нові підходи в сфері освіти – вихід із кризи, викликаної пандемією». Директори шкіл, представники громадських організацій, ВНЗ та Державної служби якості освіти поділились досвідом масового переходу на дистанційне навчання. 

Модерував дискусію Александр Павлов (Агентство Региональных Инициатив). На його запрошення у конференції взяв Ярмо Лоунассало, експерт з освіти (Фінляндія).

-У Фінляндії не було технічних проблем, пов’язаних з дистанційним навчанням, – каже Ярмо Лоунассало. – Учні повинні безпосередньо контактувати з учителем, використовуючи платформу Гугл та інші. Для багатьох це не складає труднощів. Але навантаження на вчителів при цьому стала більше. Так як їм доводиться пояснювати особливості дистанційного навчання і батькам. Та й багато учнів більше втомлюються, тому що грають на комп’ютері в ігри через відсутність контролю. Переваг дистанційної освіти небагато. Деяким учням подобається працювати на самоті і вони більше встигають, ніж в класі. А ще діти, які в школі були тихими, в письмових коментарів проявляють себе активно.

В Україні, і зокрема, в Запоріжжі і області, з технічним забезпеченням для дистанційного навчання діла не настільки гарні, як у Фінляндії. Про проблеми розповіла в. і. о. начальника Держслужби якості освіти в Запорізькій області Вікторія Іванова. Якщо порівнювати ситуацію в Запоріжжі і області, то в області – гірше. Причина – в матеріальному становищі сімей. Не у всіх сільських дітей вдома є комп’ютер або інша техніка, інтернет. Існують складності і в багатодітних сім’ях, де онлайн-заняття проходять в один час, а гаджетів на кожну дитину не вистачає.

-Дистанційне навчання — це проблема не тільки закладів освіти, а й батьків і вчителів, — считает Виктория Иванова. — Батьки не були готові, що діти будуть навчатися вдома, що велика частина буде покладена на них. Крім того, більшість вчителів теж не працювало дистанційно. Спочатку було важко. Але зараз в кожному закладі налагоджена своя робота, вчителі вже увійшли в неї. Крім того, міносвіти запустило уроки онлайн.

Вікторія Іванова відзначила: наразі Держслужба якості освіти бере участь у розробці проєкту змін про дистанційну форму навчання. Адже, можливо, цей карантин – не останній.